Pendidikan Nonformal Dan Pengembangan Masyarakat Di Desa Bencoy
Abstract
Pendidikan menjadi salah satu aspek yang cukup memegang peranan penting di masyarakat, dengan di satu sisi pendidikan non formal mengalami problem yang semakin meningkat. Kegiatan pengabdian ini dilaksanakan di Desa Bencoy, dalam menciptakan perubahan yang diharapkan menjadi satu yang harus terus dilakukan (keberlanjutan). Metode yang digunakan adalah pendekatan melalui obsevasi dengan mengamati secara langsung aktivitas pengajaran yang terjadi pada saat pendampingan belajar. Pengembangan Pendidikan nonformal ini pada dasarnya merupakan sarana untuk membantu masyarakat agar lebih memperhatikan betapa pentingnya pendidikan di era saat ini ditambah dengan kondisi negara kita yang sedang dilanda virus covid-19.
Downloads
Copyright (c) 2023 Anis Sriwahyuni

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Abdi Putra agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
Jurnal ABDI PUTRA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Abdi Ptra is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.